מה שאתה כותב, שיש הרבה איבעיות שלא נפשטו הוא נכון.
אבל כאן יש סוג מיוחד – זוהי קושיא אמונית, שאם לא פותרים אותה, היא יוצרת בעיה של התנגשות בין שתי אמיתות יסוד באמונה.
לכן, חושב הראב"ד, שאם משאירים שאלה כזו בלא תשובה, היא עלולה להרוס, ולכן עדיף שלא לדבר על כך.
בשיעור הבא, ננסה להסביר כיצד הרמב"ם לא השאיר את השאלה בלי תשובה, אלא נתן תשובה טובה.
תודה רבה.
התימה על הראבד הרי בגמרא יש הרבה מאוד איבעיא דלא איפשטא ויש אומרים שאפילו רוב האיבעיות לא נפשטו כך שאין כל פסול לפתוח שאלות למחשבה גם אם אין להם תשובה
מה שאתה כותב, שיש הרבה איבעיות שלא נפשטו הוא נכון.
אבל כאן יש סוג מיוחד – זוהי קושיא אמונית, שאם לא פותרים אותה, היא יוצרת בעיה של התנגשות בין שתי אמיתות יסוד באמונה.
לכן, חושב הראב"ד, שאם משאירים שאלה כזו בלא תשובה, היא עלולה להרוס, ולכן עדיף שלא לדבר על כך.
בשיעור הבא, ננסה להסביר כיצד הרמב"ם לא השאיר את השאלה בלי תשובה, אלא נתן תשובה טובה.
תודה רבה.